Wpisanie do rejestru wyborców w części A/B
Wymagane wnioski
- wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A/B,
- pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców (obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej).
Wymagane załączniki: kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość
Dokumenty do wglądu: ważny dokument stwierdzający tożsamość
Sposób i miejsce składania dokumentów
Osobiście:
Referat Spraw Obywatelskich pokój nr 4
Wymagane opłaty: brak
Sposób i miejsce odbioru dokumentów
- osobiście:
- za pośrednictwem poczty za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Termin złożenia
Wniosek można składać cały rok (najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu Gminy Trawniki przed dniem głosowania).
Termin załatwienia sprawy: 3 dni od daty złożenia wniosku
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego Lublin-Wschód w Lublinie w terminie 3 dni od daty jej doręczenia za pośrednictwem Wójta Gminy Trawniki .
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2011 r. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2011 r. Nr 158, poz. 941).